


Cuore sportivo (ή αλλιώς αθλητική καρδιά…)
Οδηγώντας μια Άλφα Ρομέο το τελευταίο που σε απασχολεί είναι τα νούμερα και οι αριθμοί. Δεν σε ενδιαφέρει η ιπποδύναμη του κινητήρα ή το 0-100 χλμ/ω. Το μόνο που σε νοιάζει είναι η επαφή σου με το αυτοκίνητο, η αίσθηση που σου δίνει, το cuore sportivo που αποπνέει ή οφείλει να αποπνέει κάθε πραγματική Άλφα Ρομέο. Πόσο περισσότερο όταν το αυτοκίνητο που οδηγείς είναι το όνειρο κάθε πραγματικού Αλφίστι… ALFA BRERA 3.2 JTS 4x4 Skyview το όνομά της. Μπλε ηλεκτρίκ το χρώμα της. Όχι το παραδοσιακό κόκκινο της Άλφα Ρομέο. Ο σχεδιασμός της όμως δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβητήσεις σχετικά με την καταγωγή της. Το σχέδιο του Τζουτζάρο από την στιγμή που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο μέχρι και τώρα που έχει συμπληρώσει σχεδόν δύο χρόνια που κυκλοφορεί ανάμεσά μας προκαλεί ρίγη συγκίνησης όπου και αν εμφανίζεται. Η μπροστινή της μάσκα αποπνέει επιβλητικότητα, δυναμισμό αλλά και μια διαφορετική κουλτούρα που μόνο οι Ιταλοί μπορούν να εμπνεύσουν. Για το πίσω της μέρος έχουν ακουστεί κατά καιρούς διάφορα διθυραμβικά σχόλια. Μέχρι και με τα οπίσθια της Μόνικας Μπελούτσι έφθασαν οι αθεόφοβοι Ιταλοί να τη συγκρίνουν… Δεν είναι δόκιμο να συγκρίνεις την ομορφιά μιας γυναίκας με αυτή ενός αυτοκινήτου. Αν θέλετε όμως την προσωπική μας άποψη, κι εμείς πιστεύουμε ότι αν η ALFA BRERA ήταν γυναίκα, θα ήταν η Μόνικα Μπελούτσι ή αν η Μόνικα Μπελούτσι ήταν αυτοκίνητο θα ήταν η ALFA BRERA…
Οδηγώντας μια Άλφα Ρομέο το τελευταίο που σε απασχολεί είναι τα νούμερα και οι αριθμοί. Δεν σε ενδιαφέρει η ιπποδύναμη του κινητήρα ή το 0-100 χλμ/ω. Το μόνο που σε νοιάζει είναι η επαφή σου με το αυτοκίνητο, η αίσθηση που σου δίνει, το cuore sportivo που αποπνέει ή οφείλει να αποπνέει κάθε πραγματική Άλφα Ρομέο. Πόσο περισσότερο όταν το αυτοκίνητο που οδηγείς είναι το όνειρο κάθε πραγματικού Αλφίστι… ALFA BRERA 3.2 JTS 4x4 Skyview το όνομά της. Μπλε ηλεκτρίκ το χρώμα της. Όχι το παραδοσιακό κόκκινο της Άλφα Ρομέο. Ο σχεδιασμός της όμως δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβητήσεις σχετικά με την καταγωγή της. Το σχέδιο του Τζουτζάρο από την στιγμή που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο μέχρι και τώρα που έχει συμπληρώσει σχεδόν δύο χρόνια που κυκλοφορεί ανάμεσά μας προκαλεί ρίγη συγκίνησης όπου και αν εμφανίζεται. Η μπροστινή της μάσκα αποπνέει επιβλητικότητα, δυναμισμό αλλά και μια διαφορετική κουλτούρα που μόνο οι Ιταλοί μπορούν να εμπνεύσουν. Για το πίσω της μέρος έχουν ακουστεί κατά καιρούς διάφορα διθυραμβικά σχόλια. Μέχρι και με τα οπίσθια της Μόνικας Μπελούτσι έφθασαν οι αθεόφοβοι Ιταλοί να τη συγκρίνουν… Δεν είναι δόκιμο να συγκρίνεις την ομορφιά μιας γυναίκας με αυτή ενός αυτοκινήτου. Αν θέλετε όμως την προσωπική μας άποψη, κι εμείς πιστεύουμε ότι αν η ALFA BRERA ήταν γυναίκα, θα ήταν η Μόνικα Μπελούτσι ή αν η Μόνικα Μπελούτσι ήταν αυτοκίνητο θα ήταν η ALFA BRERA…
Εσωτερικά, από την πρώτη στιγμή που μπαίνεις μέσα στο αυτοκίνητο νοιώθεις ότι σε αγκαλιάζει. Η καμπυλότητα του ταμπλό που είναι στραμμένο προς τον οδηγό ενισχύει αυτή την αίσθηση αμεσότητας και αποκλειστικότητας, καθώς οι ενδείξεις και τα όργανά του είναι εύκολα αναγνώσιμα μόνο από τον οδηγό. Η ποιότητα του εσωτερικού του είναι σε πολύ καλά επίπεδα και μπορεί να συγκριθεί άνετα με αντίστοιχες γερμανικές κατασκευές. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικής ποιότητας μαλακά πλαστικά που καλύπτουν την μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό και του εσωτερικού των θυρών. Η συναρμογή τους είναι επίσης πολύ καλή, ενώ και το φινίρισμα δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, ακόμα και στον πιο απαιτητικό. Οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και η πανοραμική οροφή Skyview ενισχύουν την αίσθηση πολυτέλειας που οφείλει να αποπνέει κάθε σπορ κατασκευή όπως η BRERA. Οι εσωτερικοί χώροι ωστόσο αφήνουν περιθώρια για κάποια μικροπαράπονα. Ενώ οι μπροστινοί επιβάτες έχουν επαρκή χώρο και δεν αισθάνονται σε καμιά περίπτωση στριμωγμένοι, είναι σχεδόν αδύνατο να βολευτεί ενήλικος επιβάτης στο πίσω κάθισμα και μόνο μικρά παιδιά θα μπορέσουν να απολαύσουν ένα ταξίδι από τις πίσω θέσεις. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 300 λίτρων, επαρκεί για τις αποσκευές 2 ατόμων, που θα δυσκολευτούν όμως κατά την φόρτωση από το υψηλό κατώφλι της τρίτης πόρτας.
Οδηγώντας, το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση είναι η αίσθηση του τιμονιού. Ανέκαθεν οι Άλφα Ρομέο φημίζονταν για την αίσθηση και την ακρίβεια του και η BRERA δεν αποτελεί εξαίρεση. Από τις χαμηλές ταχύτητες έχει μια ¨βαριά¨ αίσθηση η οποία συνεχίζεται και στις υψηλότερες, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Παρά τον ηλεκτρικό μηχανισμό υποβοήθησης, είναι πλούσιο σε πληροφόρηση και φέρνει τον οδηγό σε άμεση επαφή με τον δρόμο. Οι 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη ενισχύουν την σπορ αίσθηση καθώς η ελάχιστη μετακίνηση του τιμονιού συμβάλει στην άμεση αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου.
Η σπορ αίσθηση του αυτοκινήτου επεκτείνεται και στο στήσιμό του. Οι σφικτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων ελέγχουν πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν το αφήνουν να πάρει ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές. Δεν επηρεάζουν ωστόσο αρνητικά την ποιότητα κύλισης και η BRERA αποσβένει με πολύ ικανοποιητικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες που συναντούμε καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους. Πιέζοντας σε δρόμους με στροφές, το αυτοκίνητο είναι ουδέτερο και μόνο όταν ξεπεράσεις τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών μπορούν να εμφανιστούν υποστροφικές ή υπερστροφικές τάσεις. Πιο συγκεκριμένα, σε πολύ κλειστές στροφές η μπροστόβαρη κατανομή του αυτοκινήτου συντελεί στην εμφάνιση υποστροφικών τάσεων, οι οποίες όμως ελέγχονται εύκολα με στιγμιαίο άφημα του γκαζιού ή με κατάλληλη τοποθέτηση του αυτοκινήτου πριν την στροφή. Η τετρακίνηση με διαφορικό Torsen, που κατανέμει την ισχύ σε ποσοστό 43:57 εμπρός πίσω, μπορεί ακόμα να προκαλέσει και την εμφάνιση υπερστροφικών τάσεων ιδιαίτερα σε γλιστερό οδόστρωμα, που δυστυχώς (ή ευτυχώς για κάποιους … αμετανόητους) αφθονεί στην χώρα μας.
Περνώντας στον κινητήρα, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τον 6-κύλινδρο 3,2 JTS που αποδίδει 260 άλογα στις 6.200 στροφές και 32,8 κιλά ροπής στις 4.500 στροφές. Στην πράξη, πρέπει να ξεπεράσεις τις 3.500 στροφές για να αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι την δύναμη του κινητήρα. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς για να κινηθείς γρήγορα αναγκάζεσαι να τον πιέζεις περισσότερο, με αποτέλεσμα να παράγεται ένας ιδιαίτερα ευχάριστος ήχος που ακούγεται σαν μελωδία στα αυτιά του ενθουσιώδους οδηγού. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές η δύναμη του κινητήρα γίνεται όλο και περισσότερο εμφανής, με έναν ιδιαίτερα όμως προοδευτικό τρόπο που σε κάνει να αμφιβάλλεις για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Μια ματιά στο ταχύμετρο όμως αρκεί για να συνειδητοποιήσεις ότι τα χιλιόμετρα είναι περισσότερα από αυτά που φανταζόσουν. Χάρη στην τετρακίνηση αλλά και στο ιδιαίτερα ακριβές και εύχρηστο εξατάχυτο κιβώτιο, τα 100 χλμ/ω. από στάση έρχονται σε κάτι παραπάνω από 7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 240χλμ/ω. Οι επιδόσεις της BRERA, αν και είναι ικανοποιητικές, δεν είναι αντίστοιχες ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου 260 αλόγων. Η ευθύνη αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στο μεγάλο της βάρος που για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ξεπερνούσε τα 1.700 κιλά. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου και τη μακριά τελική σχέση μετάδοσης επιβαρύνουν και τις ρεπρίζ που είναι ελαφρώς κατώτερες του ανταγωνισμού. Η κατανάλωση ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου τέτοιας ιπποδύναμης, αλλά και τέτοιου βάρους, είναι αναμενόμενο να είναι αυξημένη και η BRERA δεν αποτελεί εξαίρεση. Όταν κινείται σε ρυθμούς αντάξιους των δυνατοτήτων της σε δρόμους με στροφές η κατανάλωση μπορεί να ξεπεράσει τα 15 λίτρα/100χλμ και μόνο σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να πέσει κάτω από τα 10 λίτρα/100χλμ.
Τέλος, τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους 320 χιλιοστών σε όλους τους τροχούς αποδεικνύονται εξαιρετικά αποτελεσματικά και με την συνδρομή του σωστά ρυθμισμένου ABS ακινητοποιούν ακαριαία το βαρύ αμάξωμα.
Συμπερασματικά, η BRERA δεν είναι το αυτοκίνητο που απευθύνεται στον ¨κοντράκια¨ οδηγό που ενδιαφέρεται μόνο για τις απόλυτες επιδόσεις ή το αγωνιστικό στήσιμο. Για όλους αυτούς υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα που μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις απαιτήσεις τους και με μικρότερο κόστος. Η BRERA είναι ένα πανέμορφο αυτοκίνητο που μπορεί να ικανοποιήσει τις σπορτίβ ανησυχίες ενός οδηγού, να τον μεταφέρει άνετα και με ασφάλεια σε μακρινές αποστάσεις και να του παρέχει ένα πολυτελές και φιλόξενο περιβάλλον οδήγησης που δυστυχώς είναι επαρκές μόνο για 2 άτομα. Είναι δηλαδή ένα σύγχρονο GT, που είναι σχεδιασμένο να καλύψει μια πληθώρα αναγκών του απαιτητικού οδηγού που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει τουλάχιστον 52.000 ευρώ για να αποκτήσει κάτι που θα τον κάνει να ξεχωρίζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου